Je wilt ons bellen?

070 / 750 243 (€0,30 /min)
Elke werkdag van 8u-22u.
Zaterdag 9u-18u. Zondag van 10u-22u

  • Heb je een vraag?
  • Zoek een reisagent
  • Fr/Nl

Stoelreservatie

Kies op voorhand je favoriete type stoel

Het is zover, je vliegvakantie is geboekt en binnenkort lig je op het strand met een welverdiende cocktail in de hand. Je hebt ongetwijfeld al nagedacht over het bijboeken van een verzekering of een huurauto. Maar heb je ook al nagedacht over je type stoel op het vliegtuig? Want je kan die namelijk zelf op voorhand kiezen. Reis je met een groep vrienden of familie en wil je niet dat iemand alleen zit? Zit je graag aan het gangpad voor wat extra ruimte of zit je liever aan het raam om te genieten van het uitzicht? Laat niets aan het toeval over en kies zelf je type stoel op het vliegtuig.

Hieronder vind je terug hoe je een stoel kan reserveren voor vluchten met Tailwind en Brussels Airlines.

Vertrek je met een andere luchtvaartmaatschappij? Bekijk hier de stoelreservatie voor de andere maatschappijen.

Kies GRATIS je stoel bij Brussels Airlines

Stoelreservatie is gratis inbegrepen bij je vliegvakantie! Je kan je favoriete type stoel al kiezen vanaf 1 dag na je boeking. Niet geldig voor Gambia en Senegal, contacteer hiervoor je reisagent of ons contact center.

Hoe? Het kan online via onderstaande knop. Of contacteer je reisagent of contacteer ons op het nummer 070 750 243 om je stoel te kiezen.

Kies GRATIS je stoel bij Tailwind

De stoelreservatie is gratis inbegrepen bij je vliegvakantie voor boekingen vanaf 01/04/2019! Je kan je favoriete type stoel al kiezen meteen na je boeking.

Hoe? Reserveer je stoel via onderstaande knop of geef je voorkeur door aan je reisagent of contacteer ons op het nummer 070 750 243.
Hou je reservatienummer bij de hand, dit staat op je reisdocumenten.

Hoe kan ik mijn stoel op voorhand selecteren voor mijn Brussels Airlines vluchten met Thomas Cook?

  • Klik hierboven op "ja, ik kies mijn stoel" bij Brussels Airlines.
  • Je komt op de startpagina voor stoelreservatie (bij Paxport)
  • Log daar in met je Thomas Cook reservatie-nummer (8 cijfers; je hebt dit nummer ontvangen bij de reservatie van je reis) & de achternaam van één van de reizigers in de reservatie.
  • Zo kom je terecht op de pagina vanwaar je je stoelreservatie per vlucht kan uitvoeren.
 

Wanneer kan ik mijn stoel op voorhand selecteren?

Je kunt je stoel op voorhand selecteren vanaf 1 dag na je reservatie en tot 3 dagen voor het geplande vertrek van je vlucht. Indien je met kinderen reist jonger dan 12 jaar, kan je maximum tot 7 dagen voor afreis je stoel selecteren.
Als je je stoel niet op voorhand hebt geselecteerd, kan je een zitplaats kiezen bij het online inchecken (vanaf 24u voor vertrek), of in de luchthaven.
Let op: stoelselectie bij online inchecken en op de luchthaven is afhankelijk van de beschikbaarheid.
 

Ontvang ik een bevestiging van mijn stoelselectie?

Je ontvangt een mail met de karakteristieken van de stoel die je hebt geselecteerd. Bij het online inchecken (24u voor vertrek) zal je je stoelselectie ook terugvinden bij het oproepen van je reservatie.
 

Ik reis met een baby of kind. Kan ik op voorhand een stoel kiezen?

Baby's (kinderen tot 2 jaar oud) mogen meevliegen op de schoot van hun ouders. In dat geval hoef je voor hen dus geen stoel te selecteren. Merk op dat er maar 1 baby per volwassene toegelaten is. Je kunt er ook voor kiezen een aparte zitplaats voor je baby te kopen tegen het verlaagde kindertarief. Contacteer daarvoor je reisagent of ons contact center, zij zullen je met plezier helpen. Indien je met kinderen reist vanaf 2 t.e.m 11 jaar, kan je maximum tot 7 dagen voor afreis je stoel selecteren.
Passagiers die reizen met kinderen of baby’s mogen geen zitplaats selecteren in de rij van een nooduitgang of in de rij erachter.
 

Ik heb op voorhand een stoel geselecteerd, maar er is een wijziging in het vluchtschema. Wat nu?

Omwille van operationele, beveiligings- of veiligheidsredenen kan Brussels Airlines je stoelreservatie op een later tijdstip wijzigen. Brussels Airlines zal in deze situatie haar uiterste best doen om je gewenste stoelkarakteristieken (venster/gangpad) te behouden.
 

Ik wil graag mijn stoelselectie wijzigen. Kan dat?

Ja, je kunt je stoelselectie wijzigen. Als je je stoelselectie wil wijzigen meer dan 24u voor het vertrek van je vlucht, dan kun je contact opnemen met je reisagent of ons contact center. Vanaf 24u voor vertrek kun je je stoelselectie wijzigen tijdens het online inchecken of in de luchthaven.
Let op: De wijzigingen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid.
 

Ik zie dat het stoelnummer dat ik geselecteerd had, veranderd is. Waarom?

De stoelnummers geven enkel de algemene voorkeuren weer. Je kiest dus voor bepaalde stoelkenmerken (raam, gangpad), en niet voor een specifiek nummer. Brussels Airlines behoudt het recht om de stoeltoewijzing op elk moment te veranderen – ook na het boarden – om operationele, beveiligings- of veiligheidsredenen, of bij overmacht.
 

Ik heb speciale assistentie nodig / Ik reis met een rolstoel. Kan ik op voorhand een stoel kiezen?

Ja hoor, maar niet online. Contacteer je reisagent of ons contact center, zij zullen je met plezier helpen.
 

Mijn kind reist alleen als niet-begeleide minderjarige. Kan ik op voorhand een stoel kiezen voor hem/haar?

Ja hoor, maar niet online. Contacteer je reisagent of ons contact center, zij zullen je met plezier helpen.
 

Ik neem mijn huisdier mee in de cabine. Kan ik mijn stoel op voorhand kiezen?

Ja hoor, maar niet online. Contacteer je reisagent of ons contact center, zij zullen je met plezier helpen.
 

Ik reis met een groep (> 9 passagiers). Kunnen wij op voorhand onze stoelen selecteren?

Ja, dat kan! Je zal je dossier moeten opsplitsen in kleinere boekingen van 8 personen. Je logt in met je reservatienummer (8 cijfers; je hebt dit nummer ontvangen bij de reservatie van je reis) en herhaalt dit tot alle deelnemers een zitplaats hebben toegewezen kregen. Opgelet: bij het inloggen kies je de naam van een passagier die enkel voorkomt in deze deelboeking. Dus je hebt bv. een boeking met 16 deelnemers, waarvan 10 de naam Dubois hebben, 4 de naam Legrand en 2 de naam Petit. Dan log je bv. een eerste maal in met de naam Legrand, en zorg je dat alle 4 deze deelnemers hier meegenomen zijn. En je maakt een tweede boeking voor de resterende 8 deelnemers, en logt daar in met de naam Petit.
Mocht je problemen ondervinden, contacteer dan je reisagent of ons contact center. Ze zullen je graag verder helpen!
 

Ik probeer mijn stoel op voorhand te selecteren maar ik krijg een melding dat ik niet in aanmerking kom voor stoelselectie. Wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet in aanmerking komt om op voorhand je zetel te selecteren. Zo is stoelreservatie enkel mogelijk voor klanten van Thomas Cook die deze dienst of een Premium Service hebben bijgeboekt (via hun reisagent of ons contact center). Stoelreservatie is enkel mogelijk indien alle passagiers deze dienst of Premium Service hebben bijgeboekt op alle vluchten. Aarzel niet en contacteer je reisagent of ons contact center indien je hier problemen ondervindt. Ze zullen je graag verder helpen!
 

Welke voorwaarden zijn van toepassing wanneer je naast een nooduitgang zit?

Als je naast een nooduitgang zit, dan wordt er van jou verwacht dat je de bemanning bijstaat in noodsituaties. Gelieve deze belangrijke mededeling zorgvuldig te lezen als je graag aan een nooduitgang wil zitten. Voor de veiligheid van alle passagiers zullen onze check-in agents en het cabinepersoneel controleren of je aan de veiligheidsvoorwaarden voldoet. Ze hebben het recht om passagiers die niet voldoen aan de nodige vereisten een andere stoel toe te wijzen. In dat geval zal er geen terugbetaling mogelijk zijn.
 

 

Op voorhand je stoel reserveren dat is

  • meer comfort dankzij je gekozen stoel aan het raam, gangpad of in het midden
  • samenzitten met je vrienden en familie zonder dat iemand alleen hoeft te zitten
  • de vrijheid om je stoel te kiezen voor zowel de heen- en terugvlucht

En dat vanaf € 11.99 per persoon per traject. GRATIS inbegrepen bij Brussels Airlines.